De “Over mij” pagina van jouw website is een belangrijke en vaak bezochte pagina. Deze pagina geeft bezoekers de kans om meer te leren over wie jij bent en wat je doet. Je laat hiermee echt jezelf even zien. Mensen kopen immers van mensen. Het is jouw kans om een band te creëren  de bezoekers van jouw website en ze te laten zien waarom ze met jou zouden willen samenwerken.

Een over mij pagina is ook fijn om te delen op social media, deel gerust kleine delen van jouw unieke tekst, zet de link in jouw bio en deel af en toe een foto van jezelf.

Een goed geschreven “Over mij”-pagina kan een groot verschil maken in hoe een (potentiële) klant jou ziet. Het is niet alleen een kans om jezelf voor te stellen, maar ook om de weg die jouw bedrijf heeft gevormd te delen. Je kunt vertellen over je ervaring, opleiding en de cursussen die je hebt gevolgd. Het helpt om vertrouwen op te bouwen, een klik te herkennen en je bedrijf een eigen gezicht te geven.

 

Even op een rijtje:

 

 

  1. Schrijf gewoon hoe je praat

Je “Over mij” pagina schrijf je eigenlijk gewoon zoals je praat. Stel jezelf gewoon voor, wie ben je, iets over jouw gezin (als je dat niet prettig vind, dan gewoon niet doen) Je leeftijd, waar woon je (dorp of stad) wat vind je leuk, want vind je niet leuk. Het eerste stukje is gewoon vertellen over jou zelf. Je bedrijf komt later.

  1. Deel je verhaal

Vertel iets over je achtergrond en waarom je doet wat je doet. Wat heeft je geïnspireerd om jouw bedrijf te starten? Deel je ervaringen en de reis die je hebt afgelegd om te komen waar je nu bent. Zo weten (potentiële) klanten wat jouw drijfveer is.

  1. Laat je expertise zien

Als je een expert bent op een bepaald gebied, gebruik deze ruimte dan om je ervaring en vaardigheden te benadrukken. Wat maakt jou anders dan anderen in je vakgebied? Welke problemen los jij op voor je klanten? Je kunt hier ook reviews van klanten laten zien.

  1. Eindig met een “call to action”

Je “Over mij” pagina is ook een plek om je bezoekers aan te moedigen om actie te ondernemen. Voeg een call to action toe, zoals een uitnodiging om contact met je op te nemen, je nieuwsbrief in te schrijven of misschien wel een e-book te kopen. Maak het makkelijk voor ze om verder met jou in contact te komen.

  1. Maak er geen ellenlang verhaal van

Je “Over mij”-pagina hoeft niet lang te zijn. Het belangrijkste is dat je het juiste evenwicht vindt tussen genoeg informatie en de aandacht van je lezer vasthouden. Zorg ervoor dat je boodschap duidelijk is en dat het de bezoeker aanmoedigt om meer te weten te komen of zelfs contact met je op te nemen.

 

Wil je dat ik eens meekijk met jouw “over mij” pagina? Neem dan contact met me op of kijk eerst even op de pagina “Website Check” via de knop hier onder.

Blog Suzan Biemans Moneybird

Kan ik je helpen?

Website Check

Waar loopt jouw (potentiële) klant tegenaan op jouw website, werkt alles goed, staan de linkjes goed, kloppen de teksten, het kleurgebruik, de afbeeldingen? Loopt alles zoals het lopen moet, is de footer duidelijk?

 

  • Ik doe een website check voor je, ik kijk naar de klantbeleving, wat klopt en wat niet.
  • Ik lees de teksten door, kijk naar afbeeldingen, verhoudingen en logica.
  • Je ontvangt van mij een uitgebreid document met aanpassingen die wenselijk zijn voor jouw mooie website.
  • Werk je met WordPress met Divi thema, dan kan ik, als jij dat wilt, de aanpassingen voor je doen.
  • Werk je met een ander systeem, dan doe ik een Website Check voor je en pas jij zelf de website aan.
Stuur een appje
Heb je een vraag? App gerust!
Appen met Suzan
Hoi, Suzan Biemans hier!

Heb je een vraag over mijn aanbod of wil je iets anders vragen? Stuur me gerust een appje.