Klantbeleving

6  Praktische tips om klanten terug te laten komen

Klantloyaliteit is zo belangrijk!

Loyaliteit betekent niet dat klanten altijd terug moeten komen of moeten blijven, misschien heb jij ze wel zo goed geholpen dat dit niet meer nodig is. Of zit deze klant niet meer in jouw doelgroep. Maar deze klant kan dan wel mond-tot-mondreclame voor je maken en je bedrijf aanbevelen bij anderen.

 

Ik geef je graag 6 tips om een goede band met jouw klanten op te bouwen.

Bied echt goede klantenservice
Uitstekende klantenservice is zo ontzettend belangrijk, niet alleen bij webshop, bij ieder bedrijf! Behandel je klanten met respect, luister naar hun behoeften en bied oplossingen voor hun problemen. Zorg ervoor dat ieder contact positief blijft, ook al ben je het niet altijd met je klant eens. Zorg dat een negatieve ervaring  positief wordt opgelost.

Beloon loyaliteit
Dit hoeft niet met geld, een cadeau of een affiliate programma. Dit kan ook gewoon met een bedank mailtje, een dm via social media of door de klant, als dank, even kort te helpen met een klein klusje.

Wees betrouwbaar en open
Betrouwbaarheid en open zijn is zo belangrijk voor het vertrouwen van jouw klant. Lever echt goede producten of -diensten en zorg ervoor dat je aan je beloften en deadlines voldoet. Klanten moeten erop kunnen vertrouwen dat ze altijd een goede, positieve ervaring krijgen.

 

Hou contact via e-mailmarketing of via social media
Blijf in contact met je klanten door middel van e-mailmarketing. Stuur regelmatig nieuwsbrieven met waardevolle informatie, aanbiedingen en updates over je producten of diensten. Hierdoor blijf je “in the picture” bij je klanten. Niet te vaak hoor, eens per maand is al erg fijn. Maar ook via social media is het belangrijk contact te houden, niet alleen berichten plaatsen maar ook reageren en interesse tonen bij klanten.

Luister naar feedback
Vraag klanten om hun mening en feedback over hun ervaringen met jouw bedrijf. Neem de suggesties van jouw klanten serieus en gebruik die informatie om verbeteringen aan te brengen. Als klanten zien dat je naar ze luistert en actie onderneemt, zullen ze zich meer gewaardeerd voelen.

Toon waardering
Laat je klanten weten dat je hen waardeert. Stuur bedankt mailtje na aankoop of een afspraak tot samenwerking, stuur een lief extraatje mee bij de bestelling, vraag eens hoe het met ze gaat. Stuur iets leuks met kerst, in het voorjaar of gewoon zomaar tussendoor. Zo laat je zien dat de klant voor jou belangrijk is.

Wil je graag meer leren over klantbeleving? Ik help je graag. Door middel van een Scan van jouw website en social media kanalen geef ik jou advies over hoe de beleving voor jouw klanten nog beter kan worden.

Klantbeleving

Scan & Advies Klantbeleving

Jouw ideale klant, wie is jouw klant… dat weet je waarschijnlijk al, of gedeeltelijk. Maar waar loopt jouw (potentiële) klant tegenaan, hoe vind je nieuwe klanten, hoe behoud je jouw fijne klanten en wat vindt jouw klant van jouw bedrijf. Dit alles & nog veel meer samen noemen we: Klantbeleving! Ik heb mij gespecialiseerd in klantbeleving.

Ik scan uitgebreid jouw website, social media en jouw nieuwsbrieven / funnel(s), je ontvangt van mij tips om de klantbeleving helemaal in orde te krijgen.

Wil je dat ik het voor je aanpas? Dat kan natuurlijk ook. Dan help ik je verder via Online Ondersteuning.

Deel deze pagina met andere onderneemsters
Stuur een appje
Heb je een vraag? App gerust!
Appen met Suzan
Hoi, Suzan Biemans hier!

Heb je een vraag over mijn aanbod of wil je iets anders vragen? Stuur me gerust een appje.