Klantbeleving

via mond-tot-mondreclame

Klantbeleving laten ervaren via andere klanten …

Als eerst wil ik even iets over mijn eigen bedrijf vertellen. Ik ben sinds 2008 ondernemer, dat is al best een tijdje. In deze tijd heb ik een webshop & een een promotie bedrijf voor webshops gehad en run ik nu een bedrijf in online ondersteuning. Deze hele tijd heb ik klanten gevonden door mond-tot-mond reclame. Mijn webshop is gestart door mond-tot-mond reclame, dat gaat vaak wel zo. Tenminste als je klein begint met handgemaakte spullen, dan werkt dat al heel fijn. Maar ook mijn webshop promotie bedrijf is groter geworden door mond-tot-mond reclame. De ene webshophouder was tevreden, kende de andere en ook deze weer tipte haar collega’s.

In mijn huidige bedrijf komen mijn klanten eigenlijk alleen maar via mond-tot-mond reclame, dus via andere klanten. Dit vind ik zelf ook echt het fijnst. Niet omdat me dat een hoop gedoe op social media, een (flink) marketing budget en ruzie met google scheelt. Maar vooral omdat ik dan weet dat de potentiële klant al gesproken heeft met mijn tevreden klant en zo al positief het gesprek in gaat. Ik ken mijn huidige klant en weet dat zij geen mensen op mij afstuurt die niet bij mij passen. Echt een win-win situatie.

Mond-tot-mondreclame is een van de beste marketinginstrumenten die er zijn. Als blije klanten positieve verhalen delen over jouw bedrijf, kan dat heel goed leiden tot de leukste nieuwe klanten voor jou!

 

Waarom is mond-tot-mondreclame zo fijn voor jouw bedrijf?

Mond-tot-mondreclame is de beste reclame voor jouw bedrijf. Klanten vertrouwen op de mening van collega’s, dit werkt beter dan een reclame op social media.
Ik noem een aantal redenen waarom goede mond-tot-mond reclame zo belangrijk is.

Geloofwaardigheid: Aanbevelingen van collega’s, vrienden of andere ondernemers worden als betrouwbaar beschouwd.

Kostenbesparend: Mond-tot-mondreclame kost je niets, alleen je goede inzet voor jouw klanten, maar dat doe je al!

Groter bereik: Tevreden klanten kunnen mensen bereiken die jij zelf niet ziet.

Verhoogde klantbetrokkenheid: Een bestaande klant vertelt graag over haar positieve ervaringen, zo krijgt jouw huidige klant wederom een goed gevoel over jouw bedrijf.

Hoe kun je klanten aanmoedigen om mond-tot-mondreclame te maken?

 

Zorg voor echt goede producten of diensten:
De basis van positieve mond-tot-mondreclame is het bieden van veel waarde aan je klanten. Als klanten dol zijn op wat je doet, zullen ze er graag over praten.

Vraag om een recensie:
Best spannend maar doe het toch! Vraag klanten om hun ervaringen met je te delen. Deze ervaringen kun je zelf, met toestemming, op je website zetten en via social media delen.

Beloon klanten voor verwijzingen:
Dit hoeft niet met geld, een cadeau of een affiliate programma. Dit kan ook gewoon met een fijn mailtje, een dm via social media of door de klant, als dank, even kort te helpen met een klein klusje.

Maak het delen makkelijk:
Zorg ervoor dat klanten gemakkelijk links kunnen delen naar je website of sociale media. Weet je niet hoe dit moet? Mail me gerust.

Vertel je eigen verhaal:
Vertel zelf ook over jouw ervaringen met een bedrijf waar je mee werkt of klant bent, zo breng je een gesprek op gang en zal jouw klant jou ook makkelijker noemen.

Creëer opmerkelijke ervaringen:
Bied klanten iets om over te praten, zoals unieke evenementen, speciale aanbiedingen of een super fijne klantenservice.

Luister naar feedback:
Luister naar wat klanten te zeggen hebben, zowel positief als negatief, en gebruik die informatie om je bedrijf te verbeteren. Deel ook gerust een negatieve ervaring (met toestemming van de klant) en jouw goede oplossing voor dit probleem. Dit schept vertrouwen.

Wees actief op sociale media:
Onderhoud actieve sociale media-accounts en moedig klanten aan om foto’s en berichten te delen met betrekking tot hun ervaringen met je producten of diensten. Ja dit kost tijd, maar kan ook gewoon gezellig zijn.

Wil je meer weten over mond-tot-mond reclame en klantbeleving? Kijk dan even hier onder.

Klantbeleving

Scan & Advies Klantbeleving

Jouw ideale klant, wie is jouw klant… dat weet je waarschijnlijk al, of gedeeltelijk. Maar waar loopt jouw (potentiële) klant tegenaan, hoe vind je nieuwe klanten, hoe behoud je jouw fijne klanten en wat vindt jouw klant van jouw bedrijf. Dit alles & nog veel meer samen noemen we: Klantbeleving! Ik heb mij gespecialiseerd in klantbeleving.

Ik scan uitgebreid jouw website, social media en jouw nieuwsbrieven / funnel(s), je ontvangt van mij tips om de klantbeleving helemaal in orde te krijgen.

Wil je dat ik het voor je aanpas? Dat kan natuurlijk ook. Dan help ik je verder via Online Ondersteuning.

Deel deze pagina met andere onderneemsters
Stuur een appje
Heb je een vraag? App gerust!
Appen met Suzan
Hoi, Suzan Biemans hier!

Heb je een vraag over mijn aanbod of wil je iets anders vragen? Stuur me gerust een appje.